Jak zabezpieczyć proces zgłaszania nieprawidłowości?
Wygodnym rozwiązaniem ułatwiającym składanie i późniejszą obsługę zgłoszeń, a jednocześnie gwarantującym ochronę danych sygnalistów lub też ich całkowitą anonimowość, jest aplikacja Demaskator z oferty Centrum Rozwoju Usług Zrzeszeniowych. Internetowa platforma przygotowana do zaimplementowania w Bankach Spółdzielczych odpowiada wszystkim wymogom Dyrektywy i została pozytywnie zaopiniowane przez Bank Zrzeszający.
Dzięki aplikacji Demaskator sygnaliści mogą szybko i bezpiecznie przekazać pracodawcy – pojedynczej osobie lub ustalonej przez Bank jednostce – informacje o wszelkich nieprawidłowościach, które w ich opinii mogą mieć wpływ na funkcjonowanie Banku, lokalnej społeczności, sytuację współpracownika czy jego samego. Wszystko odbywa się w przyjazny, nieskomplikowany sposób.
Podczas wysyłania zgłoszenia aplikacja generuje unikalny kod umożliwiający sygnaliście dostęp do prowadzonej korespondencji. Dzięki niemu zgłaszający może w każdej chwili wrócić do swojego zgłoszenia, dołączyć pliki dowodowe, kontynuować korespondencję i sprawdzać status. Ponieważ aplikacja nie wymaga logowania za pomocą wrażliwych danych ani nie rejestruje adresu IP, cała procedura jest całkowicie utajniona i zapewnia sygnaliście pełną anonimowość. Ze strony Banku dostęp do systemu ma wyłącznie określony odbiorca upoważniony do obsługi zgłoszeń, więc ryzyko wycieku poufnych informacji przekazanych przez sygnalistę jest zminimalizowane.
Więcej na temat ochrony sygnalistów pisaliśmy w numerach 6 i 8 Biuletynu CRUZ, które wciąż można pobrać z naszej strony internetowej: www.cruz.com.pl/biuletyn
Zapraszamy do zgłębienia tematu, zachęcamy też do kontaktu i zadawania pytań, jeśli rozwiązanie spotyka się z Państwa zainteresowaniem.
Aplikacja Demaskator jest dostępna w ofercie Centrum Rozwoju Usług Zrzeszeniowych. Zainteresowanych prosimy o kontakt mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.